Boukjes Workshops!

donderdag 2 september 2010

Oud patroon in een nieuw jasje

Ooit, toen ik begon met scrappen heb ik het hele jaar door voor iedereen die jarig was in de familie dit boekje gemaakt. Ik kwam mijn patroon hiervan weer tegen. Het leuke is dat je de basis uit één A4 kan maken. 'k Heb de tekening hieronder neergezet, dan kun je zelf ook aan de slag!


De kleur paars is helaas moeilijk op de foto te krijgen. De voorkant is bv. aubergine paars, donkerpaars...


Het flapje zit op de eerste open bladzijde. Door alleen de zijkanten dicht te plakken, krijg je een pocket, waar je labels in kunt stoppen.


In het midden de bladzijde met het raampje eruit. Ook hier plak je alleen de zijkanten dicht en schuif je een groot label in de pocket. Door het raampje kun je nog zien wat er op het label staat.


De laatste bladzijde mag je helemaal zelf aankleden. Ik heb hier de broekzakstempel van Eline gebruikt en zo weer een pocket van gemaakt, waar ik weer een labeltje in heb gestopt.


Een paar detailfoto's:






Hier de werktekening. Als je op de foto klikt, kun je het groter bekijken.


Vouw een A4 van stevig papier in de lengte doormidden. Daarna vouw je in drieën en legt alles open voor je neer. De dikke zwarte lijnen zijn kniplijnen. Je knipt de vouwlijn linksonder en rechtsboven in. Het raampje knip je eruit en een hapje om het label er beter uit te kunnen trekken.
Op de tekening zie je dalvouwen en bergvouwen aangegeven. Een dalvouw is met de vouw naar beneden, een bergvouw is met de vouw omhoog, vast wel duidelijk.
Je begint met vouwen bij nummer 1, aangegeven op de tekening.
Zo vouw je 'm in elkaar en kun je beginnen met de aankleding. Veel succes!



Gebruikte materialen:
Stans Tim Holtz, Spellbinders Nestabilities Rectangles Large, Petite Scalloped "Circles Large, Labels One, Bosskut Flourish, Joy Craft bloemetjes, Magnolia stempel, Eline's Vintage en kerststempels, Maya Road Postcard Stamp, Mini Bingo Singleton Stamp, Artemio vintage labels, Laundry Line vlinder,Hero Arts achtergrondstempel, cijfer en letterstempels, bloemetjes, kant, ponsjes, puffy paint, Distress Ink, grungeboard, embossingpoeder Ranger.
Pfft, wat veel! Papier is van KI memories en Basic Grey.


Leuk dat je weer kwam kijken, tot de volgende keer!

19 opmerkingen:

Judith zei

Hallo Boukje,
Ben ik echt de eerste die op dit prachtig gemaakte boekje reageert? Bedankt voor de uitleg, zal me er ook eens aan wagen. Je hebt echt leuke stempels. Ik kom telkens weer graag bij je kijken!
Groetjes van Judith

Wiebine zei

Wat een superleuk boekje is dat Boukje en dat uit een A4tje. Dat ga ik ook eens proberen.
groetjes,
Wiebine

regina zei

hoi

wow wat een prachtig boekje!!

heel erg mooi gemaakt en eenheel leuk idee!!

gr regina

Inge zei

Hij is echt heel leuk Boukje! Dank je voor de werktekening :)

Bianca Kalksma zei

Wat mooi! En super dat je de foto's zo gedetailleerd laat zien met de werktekening erbij, fijn!

Jetty zei

Boukje wat prachtig. Ik ga dit vast ook wel eens maken. Super!

Sandra1968 zei

Wat een leuk idee en ik vind je boekje heel erg mooi!
Groetjes, Sandra

Unknown zei

Wat een prachtig boekje is dit! En zo simpel te maken. Bedankt voor de tip!

Nora zei

Schitterend gedaan!! Bedankt voor de duidelijke uitleg en werktekening, dat ga ik zeker ook eens proberen.
Groetjes

Marieke zei

oh deze is ECHT superleuk!
Heel erg bedankt voor de beschrijving. Ik ga er vanavond direct mee aan de slag!

Margreet zei

Wat is dit een prachtige kaart/boekje!!! Die ga ik zeker ook es proberen te maken. bedankt voor het patroon en de beschrijving.

Anneke. zei

Wat leuk, Boukje. En dat uit een A4tje. Bedankt voor de beschrijving, ik zet hem op mijn verlanglijstje.

Groetjes Anneke.

Christel zei

Nou, voor mij is het een nieuw patroon hoor! Heb net gelijk even een voorbeeld gevouwen, dat ging goed! Dus bedankt voor je patroon, nu op naar een echt boekje!
Groetjes Christel

Milnie zei

wow! wat een megagaaf boekje! ik heb het patroontje zojuist even opgeslagen want wil hem nog eens proberen!

liefs

Splashes of Pink and Mint zei

Wauw!!! Ik vind 'em prachtig! Pfftt.. wat een werk zeg! Dat is echt een kaartje (nou ja, zeg maar gerust: mini-album!) voor een heel speciaal iemand!

Anja zei

Wow,
echt gaaf en zekers bedankt hiervoor.
Fijn weekend.Gr Anja;o)

Lenet zei

Super leuk!! bedankt voor het patroontje

Willy zei

Hoi Boukje, Wat ziet dat er weer leuk uit. Erg inspirerend wat jij allemaal maakt. Bedankt voor de uitleg en patroon!
Groetjes, Willy.

Renate Bannink zei

Hoi Boukje
Ik was aan het snuffelen en kwam dit in de updates tegen, ik ben gelijk aan de slag gegaan, echt super en ga hem zeker maken!!!
Ik wil je bedanken voor het patroon en de duidelijke uitleg.
Ikzelf heb dan geen blog maar tja heb daar de tijd nog niet voor hihi.
Groetjes Renate