Boukjes Workshops!

donderdag 24 maart 2011

Werkbeschrijving bloem en...

'k Heb speciaal voor jullie nog een bloemetje gehaakt voor de werkbeschrijving. Het kan zijn dat ie niet helemaal klopt volgens het boek van Loes, maar zo kan het dus ook :)


Werkbeschrijving lussenbloem:
*Haak 5 lossen, maak vast in de 1e steek.(je krijgt een ringetje)
1e toer: *Haak 9 vasten in de ring, maak vast in de 1e steek.
2e toer: *Haak steeds 7 lossen, zet dit met een vaste vast in elke 2e steek.
3e toer: *Haak 7 lossen, zet dit (achterlangs)steeds vast in het steekje wat over is.
4e toer: *Haak 8 lossen, zet (achterlangs) steeds vast tussen de lussen in.
Haal na de laatste steek je draad door naar achteren af.
Als er nog vragen zijn, hoor ik het graag, dan zal ik proberen het aan te passen...



Gisteren lekker meegeknutseld met de crea avond bij mij thuis...




En kijk eens hier, met mijn vorige kaartje sta ik in de top 3, leuk zeg!


Een van alles en nog wat postje deze keer. Leuk dat je kwam kijken, tot de volgende keer!

7 opmerkingen:

Marjan zei

Daar stond je ook helemaal terecht, hoor!
Mooi bloemetje en wat leuk dat je er een werkschrijving bij geeft. Je kaart is een schatje, wat een mooie kleurcombinatie!

Groetjes, Marjan

Annemarie en Merit zei

Wat een leuke bloemetjes ik ben niet zo handig met draad en (haak)naald, je kaartje is schattig.

Gea zei

Knap hoor, dat haken. Misschien moet ik het toch ook maar eens leren..
En het kaartje is superschattig!
Groetjes Gea

Inge zei

Leuk kaartje na (vast) een gezellige avond! Top 3, wat leuk! En terecht! Je haakpatroontje gaat mijn pet te boven, maar je doet er veel mensen een plezier mee denk ik, het bloemetje ziet er leuk uit :)

Maia zei

Wat een leuk bloemetje met patroon!
Ik haak vaak bloemetjes in de vakantie bv. onderweg in de auto.
Zo maak je dan een voorraadje en je hoeft er helemaal niet veel voor mee te nemen. Bedankt,want dit patroontje had ik nog niet.
PROFICIAT MET JE TOP 3 PLAATSJE, terechte plek!
groetjes Maia

Dora zei

Bedankt voor de uitleg..maarre dat haken laat ik aan andere over;)
Je kaarten zijn super!

Judith zei

Gefeliciteerd met je top 3 kaartje. De lente spat ervan af!

Het bloemetje ga ik toch eens proberen te haken (-: bedankt voor de beschrijving!

groetjes Judith