Boukjes Workshops!

vrijdag 5 april 2013

Helemaal blij en groene vingers

Helemaal blij was is toen Winnie me vroeg om het Marianne Designteam Nederland te komen versterken, leuk! 'k Heb mooie spullen gekregen om mee te werken!


De Collectable bloem is super om mee te werken in combinatie met Papicolor papier! Op internet en bij Jolanda had ik de mooie bloemen gezien die je kunt maken door het papier te kreukelen. Dat wil natuurlijk ook wel bij deze serie Collectables! Hieronder heb ik er een tutorial van gemaakt.


Met die bloemen heb ik gelijk maar een paar kaarten gemaakt, ze kwamen zo mooi uit op het papier van Hello Sweet Baby! 
En groene vingers?
'k Heb absoluut geen groene vingers wat planten betreft, die leven bij mij nooit zo lang of ze moeten ijzersterk zijn :) Nee, deze groene vingers kreeg ik van het bewerken van de blaadjes met dezelfde kreukeltechniek...


Het gaat om deze Collectables COL1316:


-Uit Papicolor Anjerwit heb ik hiervan 1 kleine, drie middenmaatje en twee grotere bloemen gestanst (zie foto)


-Alle bloemetjes geef ik tussen de blaadjes een inknipje, zodat je blaadjes wat 'langer' zijn.
-Spuit ze nat met een minimister en water (of een kleurtje als je een gekleurde bloem wilt)
-Rol een blaadje om bv. een kwast en houd deze met duim en vinger vast (zie foto)


-Met je duim en vinger van je andere hand knijp je het blaadje bij elkaar, zodat er rimpels inkomen.


-Dan zien de bloemen er ongeveer zo uit:


-Laat drogen, dit kan aan de lucht of met een heatgun. De bloemen zijn hard geworden.
-Stapel van groot naar klein en lijm dit vast met Tackey Glue en zet in het midden een parel.


-Ook de blaadjes zijn bewerkt. Hier krijg je dus groene vingers van! :)
-Voor deze heb ik Distress Ink Mowed Lawn op mijn craftsheet aangebracht en de blaadjes er een paar keer door gehaald aan beide zijden.
-Spuit ze daarna nat met een minimister, zodat de kleur mooi overloopt en in je papier trekt.
-Kreukel de blaadjes tussen je vingers.
-Knijp het uiteinde tussen een pincet en droog met je heatgun of knijp even tussen een knijper en laat aan de lucht drogen. 


Bij de vierkante kaart heb ik ook de grootste bloem gebruikt. Onder de bloem heb ik het ornament LR0240 gebruikt, alleen het boven en onderstuk ervan, anders was het te groot.


Gebruikte materialen Marianne Design:
-Collectable Bloem COL1316,
-Tabje en tekst COL1315,
-Hartje COL1301,
-Swirl CR1244,
-Ornament LR0240,
-Papier Hello Sweet Baby! PB7041.

Verder gebruikt:
-Foamlint met houtstructuur van de Action,
-Tissuetape van Tim Holtz,
-Plakparels Action,
-Roze papiertouw Xenos.

Het is een lange post geworden! Leuk dat je kwam kijken, tot de volgende keer!


21 opmerkingen:

Annemarie zei

Supermooi Boukje!!!!
Groeten Annemarie

Brendaxx zei

Schitterend Boukje!! Ben helemaal wég van je bloemen! Goed weekend alvast:) Groetjes,Brenda

Hannie Stoel zei

Wauw...supermooi!

groetjes, Hannie

Anette zei

Prachtige blommetjes...maar meadow lane? ;-)

Boukje zei

Haha, je hebt gelijk Anette, het moet Mowed Lawn zijn! 'k Zal het gelijk even aanpassen :)
Groetjes Boukje.

Wilma zei

Hallo Boukje,
PRACHTIGE bloemen en blaadjes en dito kaartjes. De uitleg is heel erg duidelijk.
Fijn weekend en liefs Wilma ☺☺☺

Wiebine zei

Wat een superleuke bloemen heb je gemaakt zeg, moeten we binnenkort maar weer eens uitproberen, hi, hi.
groetjes,
Wiebine

Oeneke zei

Super mooi, heerlijk om met zulke mooie spullen aan de slag te gaan

Trijntje zei

Wat superleuk kaarten Boukje. De bloemen zijn erg mooi.Leuk zo op deze kaarten. Leuke combi met het papier. Groeten Trijntje

Jolanda Cuper zei

super dat ziet er geweldig uit!
Groetjes Jolanda.

Mariëtte zei

Dit is een prachtige kaart geworden. Groetjes mariette

Mariëtte zei

Vergeet je nog te feliciteren, geweldig dat je het design team mag versterken. Top

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat een prachtige bloemen en wat een duidelijke uitleg,dank je wel.Ik vind de kaartjes die je er mee gemaakt hebt ook ontzettend mooi,fijn weekend en lieve groetjes Miranda

Erica ♥ zei

Ohhh wowww ik zit met zoveel plezier
naar je kaarten te kijken, wat zijn
ze prachtig zeg, die bloem is helemaal
te wowwww !
Bedankt ook voor het delen van je
werkwijze ☺

Een gezellig (knutsel)weekend gewenst ☺
Lieve grtjsss Erica xox
heidebloempjuh.blogspot.nl

Jetty zei

Gaaf Boukje.

Jeanette zei

Schitterend wat een mooie bloemen.

Groetjes Jeanette

Monique CreaTijd zei

Prachtig gedaan en natuurlijk van harte gefeliciteerd als nieuw lid van Marianne Design Nederland !

made by ineke zei

super duidelijk!
heb het al een paar keer geprobeerd maar nu met deze uitleg moet het vast goed gaan
gr ineke

Diny Sprakel zei

Helemaal prachtig gemaakt.
Mooie kaart Groet Diny

Wybrich zei

Ik heb je bloemen uitleg gevonden en er ligt al een klaar, nu alleen nog iets maken waar de bloem bij past!
Mooie duidelijke uitleg, dank je wel!

Anita van Merode zei

Hier een berichtje op een "oude" post van je. Ik kwam bij je uit na het googlen van deze mal.wow gaaf! En een duidelijke uitleg, super bedankt. Ik heb de bloem ook gemaakt. En natuurlijk ben ik je gaan volgen, leuke creaites allemaal zeg!
Groetjes Anita