Boukjes Workshops!

maandag 12 augustus 2013

A Touch of Gold

Met het mooie papier van Pink Paislee 'Hope Chest' heb ik dit kaartje gemaakt. Bij de Liftchallenge loopt de uitdaging 'A touch of Gold' en dat paste hier helemaal bij! Met deze kaart wil ik graag meedoen aan de Liftchallenge.


Knip een mooi gedeelte uit je vel papier, iets kleiner dan je kaart. De linkerkant bewerkte ik met een template Mini Art is en Distress Ink. De randen bewerkte ik met Artiste metallic Classic Gold verf en daarmee maakte ik ook spetters op de kaart. Op de foto hieronder kun je de goudaccenten mooi zien.


Ook de cirkel gemaakt van nestabilities bewerkte ik met goudverf. Op deze ring rangschikte ik de bloemen en blaadjes. De donkerbruine bloem maakte ik van koffiefilter, wat ik bewerkt had met de 'koffietechniek' Deze lag nog in mijn la, maar ik heb voor jullie even opgezocht hoe het ook alweer moest. In 2009 maakte ik er een miniboekje mee, kijk maar hier.

Koffietechniek:
-Strooi oploskoffie in een schaal of diep bord. Schenk hier een klein beetje kokend water bij, maar een klein beetje. Roer even met je vingers wat doorelkaar, maar niet zolang, er mogen best korrels blijven zitten.
-Haal je papier of karton wat je bruin wilt maken er door.
-Nu gaan we met de heatgun alles drogen. De koffie wordt erin gebrand, het gaat ook naar koffie ruiken!


De bovenste bloem zit aan een label vast wat eruit kan. Achter de opening plakte ik een stukje tissuetape. Ook aan het label kwam een stukje tissuetape, gebruikt als lint.


Op het kleine labeltje plakte ik een sterretje en stempelde ik een tekst van Tim Holtz. Op het grotere label plakte ik tissuewrap Melange van Tim Holtz en bewerkte dit met een beetje goudverf, net als het plastic kant...


Nog even de goudspetters...


Gebruikte materialen Creabest:
-Papier Pink Paislee Hope Chest:
*Treasures,
*Heirlooms,
-Template Mini Art Is,
-Prima Flowers Tasha Caramel,
-Artiste Acrylic Paint Metallic Classic Gold,
-Tim Holtz tissuetape,
-Tim Holtz tissuewrap Melange,
-Karen Foster Scrappersfloss Pine.

en verder:
-Bloemen koffiefiltertechniek Marianne Design COL1316,
-Blaadjes Magnolia stans,
-Tim Holtz Simple Sayings CMS155.

Leuk dat je kwam kijken, tot de volgende keer!

11 opmerkingen:

Brendaxx zei

Echt een súpermooie kaart weer Boukje!! Succes met de challenge!
Groetjes,Brenda

Erica ♥ zei

Oh wat prachtig is je kaartje weer,
ik vind hem heel erg geslaagd ☺

Groetjesss Erica ☼

Marfien zei

Prachtige kaart Boukje, ik ben er stil van.

Els zei

pracht kaartje en het mooie van blogger is dat je de foto's lekker groot kan bekijken en dan is die nog mooier. pracht bloemen ook met die oplaskoffie.
Groetjes, ELs

Marjan zei

Wow!!! Wat een mooie kaart! De bloem en die techniek. Ik leer weer wat bij ;) Het goud is hier heel erg mooi gebruikt. Fijn dat je meedoet met de Liftchallenge, Boukje.

Scraptastische hobby zei

Hoi Boukje,
Je hebt weer leuke technieken gebruikt voor je kaartje en een touch of gold, voor de lift challenge! Schitterend gedaan , een fijne avond en lieve groetjes van Gerie

Anneke zei

Wat is dit mooi geworden. Ik vind hem romantisch. Van mij mag jij winnen. Echt heel mooi gedaan. Groetjes, Anneke. www.annekescardart.blogspot.com

Maia zei

Wat een gave kaart en zo mooi dat goud..vooral de goudspetters!
Leuk die koffietechniek ga ik ook eens een keer uitproberen hoor!
Fijne week
Groetjes Maia

Wendy zei

Prachtige kaart

Groetjes wendy

Cornelie zei

Jij hebt de challenge helemaal begrepen. Zo mooi gedaan! Het papier past idd prachtig bij een beetje goud, en die "touch" heb je prachtig gedaan! Veel werk aan besteed, dat is heel duidelijk te zien! Prachtig eindresultaat! Heel erg bedankt voor je inzending!

Nadine zei

Heel mooi gedaan Boukje, prachtige uitvoering van onze challenge. En wat veel werk heb je van de foto's gemaakt, leuk! Daar worden we blij van!