Boukjes Workshops!

zaterdag 8 februari 2014

Kaart in een doosje

Hij stond al langer op mijn to do lijstje. Toen dus op het forum een uitdaging kwam om een kaart in een doosje te maken, moest ik wel meedoen natuurlijk, leuk!


 Werkbeschrijving:
-Snijd van een vel cardstock een strook van 20 cm., ril de lange kant op 10cm.
-Ril de korte kant op 7,14, 21 en 28cm. 
-Het smalle strookje is de plakstrook, hiervan knip je de bovenste helft weg, de onderste helft gebruik je om het doosje dicht te plakken.
-Plak je doosje dicht en vouw 3 flappen om, let op, je achterste flap blijft rechtop staan!
-Snijd twee strookjes van 1,5 x 9cm, ril op 1cm. van de kanten. Deze strookjes plak je tussen het doosje, hier plak je straks je bloemen op van laag naar hoog.
-Versier je doosje naar eigen inzicht.


-Om je bloemen mooi van laag naar hoog te laten verspringen, heb ik een halve cirkel op de strookjes geplakt, zodat je iets meer ruimte hebt om iets op te plakken. Zorg er wel voor dat dit niet meer te zien is. De bloemen heb ik op roze en wit karton gestempeld, zo krijg je een mooie kleurnuance. En ook de blaadjes zij op wit en op groen gestempeld.


Het doosje past platgevouwen in een A5 envelop, hiervoor doe je de achterste flappen omhoog (of allemaal), maar ik vond het zo mooier.


Gebruikte materialen:
-Stampin'up bloemenstempel en bijpassende pons.
-Stampin'up inkt Regal Rose,
-Stampin'up blaadje French Foliage,
-Stampin'up inkt Certainly Celery,
-Papier uit Tilda blok Action,
-Papicolor Recycled Kraft cardstock grijs,
-Distress Ink Vintage Photo,
-Marianne Design LR0271 Anja's Vintage Swirls,
-Martha Stewart vlinderpons,
-Nestabilitie oval flourish en ovaal,
-Plakparels Action,
-Perlenpen Eisweiss,
-Color Box inktblokje Cyan,
-Lintje blauw.

Op Pinterest kun je veel meer voorbeelden vinden van dit soort doosjes, even zoeken op 'card in a box'
Leuk dat je kwam kijken, tot de volgende keer!

19 opmerkingen:

Doris knippenenplakken zei

Wat is je doosje prachtig .
Mooi van kleuren en de bloempjes die eruit springen
prachtig.
Bedankt voor de uitleg .
Fijn weekend
Groetjes Doris

Frosien zei

Prachtig doosje, leuk dat je de beschrijving erbij doet, zo kan iedereen met dit patroon aan de slag, groetjes Frosien

Kitty zei

Prachtig Boukje!

Jolanda zei

Wow . .dit ziet er wel erg leuk uit !!

Oeneke zei

Lekker fleurig kadoosje zo. Dit blijft heel wat langer mooi dan een echt boeketje

Gea zei

Hij is erg moooi Gr gea

Jeanette zei

Helemaal geweldig wat een leuke dooskaart is dit, ga ik ook op mijn to do lijstje zetten.

Groetjes Jeanette

Erica ♥ zei

Ohh dat ziet er echt schitterend uit ☺

Een hele fijne zondag met heel
veel leuke dingen en knutselen.

Veel liefsss van Erica ☼
{Heidebloempjuh}

Maaike Huisman zei

Mooi doosje! Leuk, dat je de beschrijving er bij gezet hebt. En wat een goed idee, om op verschillende kleuren cardstock de bloemen te stempelen.

Groetjes, Maaike

Antoinette Voorn zei

Hele mooi , schitterend gedaan en ik vind hem weer super!

manon's kaartenhoekje zei

wauw wat een schitterende en gave kaart heb je gemaakt oh hij is echt prachtig. leuk dat je erbij hebt gezet hoe je die hebt gemaakt, jammer dat ik dat soort kaarten niet kan maken...

groetjes manon

Wiebine zei

wat een superleuke kaart in een doosje !
groetjes,
Wiebine

manon's kaartenhoekje zei

dat klopt boukje, dat komt omdat ik de materialen niet daarvoor heb, en omdat ik zulke kaarten alleen maar kan maken door het samen te doen ik zie het niet als er een beschrijving van staat komt door de dislexi vaak moet ik dan zulke kaarten kopen om te zien hoe het moet en daar heb ik de financien helaas niet voor...

Bedankt voor je lieve berichtje en kompliment op mijn kaarten
groetjes manon

Nicole zei

Heel erg leuk dit modelletje! Leuk om neer te zetten! Groetjes!

Maartje zei

Wat mooi en lief is ie geworden! Dit model staat ook nog op mijn lijstje :), is echt leuk!

Lenie zei

wat een prachtige kaart, zo mooi ook van kleuren.
groeten Lenie

Annemarie zei

Prachtig Boukje! Mooie kleuren ook.
groeten Annemarie

Ju@nita zei

Leuk hoor dit doosje.Had er ook al verschillende voorbij zien komen en wil het doosje beslist nog een keertje maken.Vind het leuk, heb ze toevallig ook op pinterest gezien, hoe een ieder ze draai eraan geeft.

Lieve groetjes Nit@

Ela zei

Geweldig leuk doosje dit! Bedankt voor de beschrijving, ik wil 'm wel eens maken.
Groet, Ela