Boukjes Workshops!

zaterdag 7 februari 2015

ScrapBerry's Elegy collection

Voor Creabest mocht ik aan de slag met ScrapBerry's Elegy collection. Stoer papier, maar toch ook sfeervol door de rode bloemen, die in het papier zitten!


 Als basis nam ik een Mixed Media Box. Deze is in kraftkleur, maar om het geheel wat frisser te maken, heb ik het doosje eerst geverfd met witte gesso.


Het papier knipte ik op maat, bij zwart schuurde ik de randen. Al het papier is opgeplakt met Golden Regular Gel Medium  Ik heb deze gekozen, omdat je het als lijm en als afwerklaag kunt gebruiken, maar ook voor transfer van afbeeldingen. 
Hier heb ik eerst vlak voor vlak de doos ingesmeerd met Gel Medium (gewoon met de vingers opbrengen kan prima), mijn papier zo vastgeplakt en gelijk eroverheen weer een laagje Gel Medium, zodat het mooi glanst.


Het doosje sluit met een magneetsluiting, ik heb 'm aan de zijkant open laten gaan.
Binnenin afgewerkt met kraft, dessinpapier, bloemen en de vlinder, die in een bijpassende stempelset verkrijgbaar is. De vlinder is ingekleurd met PanPastel en daarna voorzien van een glanslaagje met Regular Gel Medium.


Ook de tekststempel zit in die stempelset.


De bloemen ponste ik uit rood (en oranje) Zijdepapier, gekreukeld en vastgezet met een brad met daarop de Adhesive Gems uit de Elegy serie. De kleine vlindertjes zijn ponsen van Martha Stewart, ook hier komen de Adhesive Gems terug. De grote vlinder komt uit de stempelset Time is, bewerkt met PanPastel en daarna voorzien van een laagje Regular Gel Medium voor een glanslaagje!



Bij het doosje worden 6 vierkante kraftkaartjes geleverd, ook die heb ik bewerkt met de ScrapBerry's Elegy collection, maar daarover meer in een volgende blogpost!

Gebruikte materialen Creabest:
*Dreams,
*Venus,
*Legend,
-PanPastel Permanent Red, Permanent Red Shade, Magenta, Orange,

en verder:
-Magnolia blaadjes,
-Bloemenponsen Stampin'up,
-Zijdepapier Papicolor Rood, Oranje,
-Schuurblokje.

Leuk dat je kwam kijken, tot de volgende keer!

11 opmerkingen:

Anoniem zei

In 1 woord ... WAUW!
Groetjes Chantal

marja zei

Wat een mooi vrolijk doosje is dit geworden. Mooi papier ook. Groetjes Marja

Oeneke zei

Supermooi! Prachtig papier, die kleuren combinatie maakt er een mooi sjiek geheel van

Berdien Weideveld zei

Super mooi doosje Boukje !!
Groetjes Berdien

Giny zei

Wow, wat een prachtig mooi doosje, Boukje!!

Lieve groet Giny

Anneke zei

Prachtig resultaat. Ik ben benieuwd naar de jaartjes.
Goed weekend Anneke.

Els zei

Bijzonder mooie doos heb je ervan gemaakt en zo leuk ook dat die een magneetsluiting heeft.
De vlinders vind ik ook prachtig net als de bloem.
Groetjes, Els

Jeanette zei

Wat een prachtige en sjieke doos is dit geworden. De kleuren zijn ook prachtig. Ben erg benieuwd naar de kaarten die erbij horen.

Groetjes Jeanette

M@risk@ zei

Wat een super project, mooi het zwart met de rode bloemen en vlinders.

De hobbydroom zei

Schitterend zeg dit doosje! Erg mooi
deze kleuren combinatie :) SuperDeSuper!

Lieve groetjes, Mandy

Creatieve handgemaakte kaarten zei

Heel erg mooi gemaakt!

Groetjes Ida