Boukjes Workshops!

maandag 5 oktober 2015

Vogeltjes

Met mijn nieuwe spulletjes die ik op de open dag bij 'de Duif' in Leeuwarden heb gekocht, heb ik deze kaartjes gemaakt met PanPastel. Zonder dessinpapier, lekker alles zelf een kleurtje geven!


De vakjesstempel van Darkroom Door gestempeld met Versamark en bewerkt met PanPastel. Daarna nog een keer gestempeld met de Fiësta van Kaisercraft en iets andere tint gegeven. Knip zoveel vakjes uit als je nodig hebt. (Je kunt ook rechtstreeks op je kaart werken, neem dan een raster zo groot als het aantal vakje dat je wilt gebruiken en stempel door de opening op je kaart). Ik heb gekozen voor uitknippen, zodat ik nog een matje kon maken, deze heb ik op kleur gebracht met Inka Gold.


Stans alle onderdelen en breng op kleur met PanPastel, fixeer alles even, dan wil het beter plakken met tape. Door de Pearl Medium en de Pearlescent kleuren te gebruiken, krijgt alles een mooie glans.


De tekst gestempeld en stipjes met een Perlenpen gezet. Bij de bovenste kaart nog spetters gemaakt met Distress Ink Tumbled Glass.

Gebruikte kleuren PanPastel:
-Phthalo Green 620.5
-Phthalo Blue 560.5
-Pearlescent Orange 952.5
-Pearlescent Red 953.5
-Black Coarse Pearl Medium 014
-Raw Umber Ex. Dark 780.1
-Red Iron Oxide Ex. Dark 380.1
-Permanent Red Shad 340.3
-Orange 280.5
-Chrom. Oxide Green 660.5
-Perm.Green Ex.Dark 640.1

en verder:
-COL1392 Eline's Birds,
-CR1343 Christmas Bells,
-COL1368 Eline's Egel (tekst)
-JU0938 Diamond Gems Blue,
-Darkroomdoor Frame Stamp,
-Kaisercraft Fiësta! Geo,
-Inka Gold Jade, Aquamarine,
-Tim Holtz Simple Sayings CMS155,
-Foam Ball Clay,
-Perlenpen 701,
-Distress Ink Tumbled Glass, Walnut Stain.

Leuk dat je kwam kijken, tot de volgende keer!

12 opmerkingen:

Wybrich zei

Leuk Boukje! Die vakjes stempel is toch wel mooi, heb hem niet meegenomen.

Marleen zei

Super Boukje!
Weer mooi gemaakt.
Lieve groetjes, Marleen

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat zijn ze mooi Boukje. Vooral de onderste kaart heeft mijn hart gestolen...wauw.
Lieve groetjes Miranda

Sarah zei

Heel mooi ! Liefs ☆ Sarah ☆

Sabine zei

Hele mooie kaartjes! Prachtig met die achtergrondjes Liefs Sabine

Irene zei

Beeldige kaarten Boukje!!
Deze "recht toe recht aan" kaartenmaaksters begrijpt helaas niet veel van hoe je te werk bent gegaan maar dat ligt beslist niet aan jou *lol*!

xx Irene

Kaartenkraam zei

Erg mooie inspirerende kaarten!

groetjes van Ank

Linda Visser - van der Velden zei

Gaaf zeg, heel mooi gemaakt!

Diny zei

Twee PRACHTIGE kaartjes Boukje....de vogeltjes zijn heel erg gaaf!
Groetjes Diny

femminde zei

Mooi gemaakt!!!
Ik vind je stijl super, je haalt jouw kaartjes er zo tussen uit.

Groeten van Femminde

Ina ( Frysk Famke ) zei

Erg mooi gemaakt Boukje.

Zelf heb ik de vogeltjes ook maar nog niet gebruikt

Leave groetnis Ina

Linda zei

Deze zijn erg leuk zeker in combi met de vogeltjes en de perler accenten.
Liefs, Linda