Boukjes Workshops!

woensdag 22 juni 2016

Mannenkaart

Stoere mannenkaarten vind ik leuk om te maken, vooral de combinatie kraft met zwart komt bij mij dan vaak naar voren. Door te combineren met een Extra Dark kleur krijg je meer kleur en diepte in je werk!


Ik was direct op een kraft achtergrond begonnen met stempelen, probeerde mijn gelliplate, maar dat werd niet wat ik wilde.(moet nog even oefenen :)  Heb toen met een bankpasje een licht laagje gesso over de kaart gedaan en ben weer gaan stempelen met versamark en een achtergrondstempel, bewerkt met PanPastel Black Coarse Pearl Medium. Dat gaf een leuk effect en daar heb ik een strook uitgescheurd en hier gebruikt op de kaart als border, lekker stoer.


De bloemen uit de voorraad depte ik in de versamark en bewerkte die ook met zwart.
De cijfers bewerkte ik met Bronze 930.5, Raw Umber Extra Dark 780.1 en Red Iron Oxide Extra Dark 380.1
Als laatste heb ik spetters gemaakt met Bronze 930.5 en nog wat spetters met een beetje goudverf.


Gebruikte kleuren PanPastel:
-Black Fine Pearl Medium 013
-Black Coarse Pearl Medium 014
-Bronze 930.5
-Raw Umber Ex. Dark 780.1
-Red Iron Oxide Ex. Dark 380.1

en verder:
-gesso,
-Kaisercraft stempel Fiƫsta,
-Bloemen,
-Versamark,
-Vintage sticker Action,
-Grand Diesel cijferstans,
-Docrafts goudverf,
-DF3407 Chevrons,
-Dun touw.

Leuk dat je kwam kijken, tot de volgende keer!

3 opmerkingen:

Diny zei

Wat een prachtig mannenkaartje Boukje....lekker stoer!
Groetjes Diny

Unknown zei

Indd een hele stoere en gave kaart Boukje. Echt onwijs mooi.
Groetjes sabine

Rosina zei

Een heel mooi en stoer mannenkaartje Boukje...leuk die grote cijfers erop...

groetjes Rosina