Boukjes Workshops!

maandag 7 november 2016

Mixed Media boekje deel 1

Ik wilde graag PanPastel combineren met mijn Gelliplate afdrukken en ben een boekje gaan maken. Ik neem je mee in het proces. Omdat het best veel is, komt nu deel 1, later in de maand zal ik je het vervolg laten zien.


Ik ben begonnen met afdrukjes maken met de gelliplate. De studentset heeft een vierkante gelliplate met gelijk een brayer erbij en een paar maskers, zo kun je gelijk aan de slag! Deze stappen heb ik niet allemaal op de foto, het zijn allemaal monoprinten, dwz. dat er maar één afdruk gemaakt is op het papier. Ik heb steeds twee kleurtjes verf op de gelliplate gedaan, gebrayerd en een afdruk op het papier gemaakt. Er blijft natuurlijk wel eens wat verf zitten, dit speelt dan weer mee in je volgende afdruk.


Daarna ben ik verder gegaan met PanPastel, stempels en Versamark, heerlijk zitten spelen om meer textuur aan te brengen in de achtergronden die ik gemaakt had.
-Stempel met Versamark, breng kleur aan met PanPastel en een sponsje, hier Phthalo Blue 560.5
-Inkt ook de randen met versamark en bewerk met PanPastel voor meer diepte.


Bij deze pagina is de werkwijze hetzelfde, hier is gewerkt met de volgende kleuren:
*Magenta 430.5
*Orange 280.5
*Permanent Red 340.5


Bij de open stempels, bv. de bloem kun je prima inkleuren met een make up stokjes


Op een gegeven moment ervoor gekozen om alleen de blauw groene pagina's en de roze oranje pagina's te gaan gebruiken voor mijn boekje.


Bij de blauw groene pagina's heb ik alleen maar Phthalo Blue gebruikt om meer diepte aan de pagina's te geven. Hieronder zie je de kleuren die ik gebruikte bij de roze oranje pagina's, ik zag dat ik groen vergeten was erbij te zetten, had ik nog bij de bloem gebruikt:
*Bright Yellow Green Shade 680.3


Plak de pagina's aan elkaar tot een boekje


Op de rug plakte ik fabric tape. 


Volgende keer laat ik je zien hoe ik het boekje verder bewerkt heb, het ziet er nu al kleurrijk uit!
Leuk dat je kwam kijken, tot de volgende keer!



4 opmerkingen:

Rosina zei

Mooi dit boekje voor je werkjes met gelliplate en allerhande techniekjes...mooi naslagwerkje gaat het worden..

groetjes Rosina

Lenet zei

super leuk.. mooie kleuren ook.

Betha Horsmeier-Bouter zei

Prachtig hoor maar wel veel werk denk ik! Groetjes Betha

Ria zei

Superdepuper hoor!