Boukjes Workshops!

zaterdag 21 januari 2017

Gelli Plate en zelfgemaakte stencils

Twee kaarten gemaakt met een Gelli Plate basis. Een mooie manier om unieke kaarten te maken, het is steeds weer een verrassing hoe alle lagen meespelen in het eindresultaat!



Ergens op internet zag ik voorbij komen dat je met een lijmpistool zelf stencils kunt maken, dat wilde ik proberen en daarvoor zijn de craftsheets natuurlijk superhandig. Deze zijn bestand tot temperaturen van 260 graden Celsius en dus goed te gebruiken met de hete lijm van een lijmpistool!


Breng een patroon aan op je craftsheet.
Leg een ander craftsheet er boven op en druk even aan om eventueel wat platter te maken.


Het was leuk om hiermee te spelen en verschillende patronen te proberen, zie hieronder mijn resultaten!


Daarna wilde ik werken met de Gelli Plate, ook hiervoor is de craftsheet erg handig! Deze hecht goed op de mat, blijft goed zitten en verschuift niet meer!
Breng een paar kleuren verf aan en verdeel dit met een brayer over je Gelli plate


Ik werkte deze keer met dubbele witte kaarten en maakte een eerste print.


Eh.. ik vergat foto's te maken, hieronder zie je dat er al verschillende kleuren op de Gelli plate zitten en dat ik al de zelfgemaakte patronen heb gebruikt op de kaart.


Zo herhaal je steeds het verf opbrengen en een print maken.


 Soms gebruik je een nieuwe kaart en soms print je over een gebruikte kaart heen en maak je meerdere prints op één kaart. Steeds speelt de laag eronder mee in je nieuwe print!


 Dit is zo leuk om te doen, je blijft maar doorgaan...








 Uiteindelijk een tafel vol, een aantal waren gelijk mooi op de voorkant van de kaart en zou ik zo kunnen gebruiken. 


Andere heb ik langer op doorgewerkt en kunnen verwerkt worden tot een kaart door stukken hiervan te gebruiken en verder te bewerken.


Kun je zien welke kaart ik voor onderstaande kaart heb gebruikt? Ik bewerkte de kaart nog verder met stempels en papier en maakte er deze verjaardagskaart van!


Nog een kaart gemaakt uit één van de voorbeelden hierboven, verder bewerkt met maskers, NeocolorII krijtjes en Molotow Markers...


Wil je ook leren werken met de Gelli plate? Boukjes Workshops! geeft nu ook workshops in Gelli plate printing, kijk voor meer informatie op de website!
Leuk dat je kwam kijken, tot de volgende keer!

6 opmerkingen:

Crealientje zei

Boukje, wat bijzonder mooie kaarten!
Heel erg leuk gedaan.
Maar wat een werk. Respect!Is mij een stap te ver. Ik denk dat ik onder de verf kom te zitten in plaats van de kaart. hihihi.
Ik ken mezelf, tijdens het gewone kaarten zeg ik altijd al in mezelf niet smeren hé!
Dus ik bewonder je talent.
Groetjes en fijne Zondag.
Crealientje.

Betha Horsmeier-Bouter zei

Wat een werk, maar prachtig geworden hoor! Groetjes Betha

Linda zei

Super tof!!
Als ik die achtergronden zie denk ik echt... oke en wat komt hier voor moois uit ;) Ik zou het daar hebben opgegeven haha.
Maar je maakte er weer 2 plaatjes van!
Lieve groet, Linda

Erica ♥ zei


Wat mooi om te zien hoe je dat doet,
ik vind het een mooi resultaat hebben,
je kaartjes zijn super ☺
Een fijne en gezellige (knutsel) zondag
Liefs van Erica
{Heidebloempjuh}
{DT De Egel-10x10}

Klaske zei

Gaaaf gedaan!!! Ik heb nu al zin in de workshop in maart!

Eri zei

Een paar prachtige resultaten!
Groetjes, Eri