Boukjes Workshops!

woensdag 21 juni 2017

Plaatje als uitgangspunt

Hallo allemaal,
Hoe starten jullie een kaartje? Begin je met dessinpapier en kleur je daar je stempelafdruk bij of begin je met een plaatje als uitgangspunt? 


Bij deze kaart was het plaatje mijn uitgangspunt en ik maakte zelf het achtergrondpapier en embellishments erbij, een leuke manier om jezelf uit te dagen!


Maak met behulp van een Gelli plate verschillende printen in kleuren en dessins die je wilt gebruiken.  Experimenteer gerust, er ligt nog niks vast...  Kijk ook eens bij je eerder gemaakte Gelli plate prints welke kleuren nog meer passen bij je plaatje.


Zo kwam ik tot deze selectie, op het blauwe vel kwam het plaatje goed tot zijn recht.


Stans bloemetjes uit cardstock, dep ze in de Versamark en geef ze kleur met PanPastel:
*Magenta 430.5
*Bright Yellow Green 680.5
*Chromium Oxide Green 660.5 (niet op de foto)


Maak een compositie waarmee het plaatje én het papier een mooie geheel vormen. Stempel je tekst


Laat je ook eens inspireren door een plaatje en maak de rest zelf! Colourstock producten als de Gelli plate, verf en PanPastel zijn hier heel geschikt voor! Leuk dat je kwam kijken, tot de volgende keer!


6 opmerkingen:

Lia zei

Ik neem het meestal maar net zoals het komt: soms is een plaatje uitgangspunt en gebruik ik er bijpassend papier bij en soms is het net andersom!
Ik vind je kaart erg leuk en de kleurencombinatie is mooi!
Lia xx

Ela zei

Prachtige kaart met mooie achtergrond! Soms doe ik het een, soms het ander, dat verschilt heel erg per kaart. Groetjes Ela

Rosina zei

PRACHTIG dit kaartje Boukje...alles heel mooi gecombineerd...

groetjes Rosina

Betha Horsmeier-Bouter zei

Erg leuke kaart met prachtige achtergrond! Groetjes Betha

Ann Bergé zei

Ik werk ook op verschillende manieren alles hangt af van wat ik ga maken . Soms gaat het vanzelf en andere keren lijkt het niet te lukken .
Maar jouw creatie is zeker geslaagd !
Groetjes ann

Myriam zei

Je hebt prachtige achtergronden gecreëerd. Tof!