Boukjes Workshops!

zaterdag 25 maart 2017

Weggeefactie

Hallo allemaal, onderaan het bericht heb ik een leuke verrassing voor je! Voor deze post heb ik de Ara verf uitgeprobeerd, samen met de Gelli plate en bloemenstempels en heb daarbij ook de Slow Dry medium gebruikt.



Soms ben ik te enthousiast bezig en vergeet ik tussendoor foto's te maken, maar ik neem je stap voor stap mee in het proces:


Ik ben begonnen met één kleur, omdat ik effect wil creëren door het stempelen en meerdere afdrukken over elkaar heen. Brayer je kleur uit over de Gelli plate, stempel hierin en maak daarmee afdrukken op een witte ondergrond. Ik heb hiervoor een stevig oud scrapvel in vierkanten gesneden en kwam erachter dat je het handigst een formaat kunt nemen dat iets groter is dan je Gelli plate. De Student Gelli plate is 13 x 13 cm, neem dan je papier 15 x 15 cm.


Doordat ik foto's nam, was de verf al wat gedroogd en kreeg ik niet een mooie afdruk.(links op de foto) Tijd om het Slow dry medium te gebruiken, je voegt een klein drupje bij je verf en brayert dit uit. (aan de lichte vlekken die je op de foto ziet, zie je dat ik teveel medium heb toegevoegd, je hebt maar weinig nodig). Doordat de verf nu langer nat blijft, heb je meer tijd om te stempelen (en foto te maken:) ) en krijg je toch een volledige verfafdruk! 


Daarna heb ik geel en wit aangebracht en hiermee over de roze print afgedrukt.


De kleuren mengen zich.


Tussendoor maak je je Gelli plate niet schoon. De verf die er nog op blijft zitten, werkt weer mee in de volgende laag. Zo maakte ik verschillende achtergrondjes. Waar je nog wit in de achtergrond ziet, is gewerkt met een eerste afdruk.


Soms zit er nog een gestempelde achtergrond onder, ook dat speelt mee in je uiteindelijke resultaat. Ga lekker proberen en houd het eenvoudig voor mooie frisse resultaten!


Deze achtergrond uiteindelijk niet gebruikt, maar kijk eens naar het effect van alleen maar stempelen langs de rand en dan afdrukken... .


Van het oranje gemaakte papier stempelde en stanste ik de bloemen en de blaadjes gaf ik kleur met Inktense kleurpotloden.


Zet stipjes langs de randen met een witte Molotow Marker.


De spetters maakte ik door de punt van een witte Graphik Line Painter even ingedrukt te houden en dan met een rietje langs de punt te blazen.



Van de serie achtergrondjes maakte ik Clean and Simple kaartjes met een strook vellum waar de tekst op gestempeld is.



Vind je het leuk om ook de Student Gelli plate te proberen, ik mag er eentje weggeven!
Speciaal voor jou!


Laat bij deze blogpost of bij het Colourstock blogbericht een berichtje achter. Je hebt tot 4 april de tijd om te reageren. Bij mijn volgende blogpost op 6 april maak ik de winnaar bekend.

Wist je dat ik ook workshops geef met de Gelli plate technieken? Vandaag is er één, de volgende staat gepland voor zaterdag 29 april, kijk voor meer informatie op boukjesworkshops.nl
Leuk dat je kwam kijken, tot de volgende keer!


13 opmerkingen:

Eri zei

Wat tof Boukje dat je het hele proces laat zien hoe je kaart tot stand komt! Ze zijn erg leuk geworden!

Diny zei

Wat ontzettend leuk om het proces beetje bij beetje te kunnen volgen Boukje.....je hebt twee prachtige kaartjes als eindresultaat!
Wat leuk dat je een Gellie Plate mag weggeven!
Groetjes en een fijn weekend,
Diny

Maria V zei

Aardig werkje en wat heb jij dat goed uitgelegd. Ik ben nog niet zover om het uit te proberen. Wel vind ik het prachtig zoals jij de kaartjes er mee maakt.

Klaske zei

Supergaaf Boukje!

Monique zei

Wauw... echt leuk gedaan....
Ik zou het wel willen uitproberen.

Fiona van der Velde zei

wow, ziet er weer geweldig uit Boukje! En wat een duidelijke uitleg weer! Top!

Ela zei

Hoi Boukje, wat heb je dit proces goed uitgelegd! Het leek me zo'n gedoe en geklieder maar als ik dit zo lees valt het wel mee en de resultaten zijn prachtig! Zou het best eens willen proberen, ben nu toch wel heel nieuwsgierig geworden naar de gelliplate. Groetjes Ela

Miranda K zei

lijkt me leuk om hem uit te proberen.ik heb er laatst een beetje uitleg over gekregen.. nu was ik niet gelijk helemaal om.. maar bij thuis komst blijft het toch in mijn hoofd spelen ;) . je hebt er iets heel moois mee gemaakt.. leuk om deze kans te krijgen. bedankt.. Groeten Miranda K

Dora zei

Via via, kom ik op je site. Wat leuke creaties maak je. Voor mixed media vind ik heel leuk om te zien. Deze tutorial is duidelijk. Super gedaan.
Ik doe heel graag mee met je weggeef actie. Ik heb zelf geen gelli-plate en via een knutseldag met vriendinnen kwam ik achter deze super leuke techniek.
Ik ben helemaal om, Ik dacht altijd, wat een geklieder maar je kunt er zoveel mee en het geklieder viel hartstikke mee.
Succes en ik ga je volgen.
Groetjes Dora

Nancy Soetaert zei

echt schitterend, prachtig werk en zo'n mooie uitleg!
en als toetje nog een candy!!
nancy

Myrthe zei

Wat een mooie kaarten heb je gemaakt. En leuk om het met die stap voor stap foto's te kunnen volgen. En ja, dat zou ik zelf ook wel willen uit proberen :).

Betha Horsmeier-Bouter zei

Geweldig gedaan weer Boukje. Vind het altijd erg mooi wat je met de gelliplate maakt. Ik heb er nog niet één maar denk er wel over. Leuk dat je er één weggeeft! Groetjes Betha

Valerija zei

Wow, this is just great, love your projects and wonderful colours. Really great job!
Valerija xx