Boukjes Workshops!

dinsdag 3 september 2013

Modellier creme en embossing poeder

Vorige week mocht ik op de beurs in Zwolle al spelen met de Viva modellier creme en templates, maar je kunt nog meer leuke dingen doen met deze creme!
Laatst kwam ik op internet een filmpje tegen met deze techniek en dat bracht me op het idee om dit met de Viva modellier creme te gaan doen! De kleuren in het filmpje zijn ook prachtig, maar die had ik niet, ik heb het geprobeerd met deze mooie Burgundy donkerrode kleur creme...


 Werkwijze:
-Breng een dikke laag modellier creme aan met een paletmesje of een bankpasje. Neem een tweede label en druk deze op het eerst met de creme. Even goed aandrukken en dan erafhalen. Leuk die structuur!
-Strooi in de nog natte creme het goud embospoeder van Wow! Verhit met een heatgun tot het gaat 'bubbelen'. Ik heb hier donkerrood met goud gebruikt, maar je kunt natuurlijk verschillende kleurcombinaties gebruiken, zelf wil ik nog het lichtblauwe creme met zilver embospoeder proberen, lijkt me ook erg mooi! Ook het kantje is geverf met de Modellier creme!


-Bewerk de rest van het label met Distress Ink en een blending foamsponsje, laat de kleuren mooi overlopen.
-Stempel de 'Believe' stempel in de achtergrond.
-Embos aan de bovenkant en aan de onderkant een gedeelte van het label.
-Bewerk het embosgedeelte met nog een laagje Distress Ink. Met een sponsje bracht ik ook nog goudverf aan over het verhoogde deel. Op de onderste detailfoto kun je dit goed zien.


-Voor extra effect heb ik Stampendous embossing enamal aangebracht en een paar lichtblauwe Perlenpen stipjes...


Op beide foto's kun je de mooie effecten goed zien: de Modellier creme, het goud embospoeder, het embossen, de goudverf...


Gebruikte materialen Creabest:
- Tim Holtz Labels and Tags,
-Tim Holtz tattered leaves,
-Viva Modellier creme 503, Burgundy,
-Wow! embossing poeder Metallic Gold Sparkle,
-Artiste Acrylic Paint Metallic Gold,
-Distress Ink:
*Tumbled Glass,
*Picked Raspberry,
*Crushed Olive,
*Moved Lawn,
*Walnut Stain,
-Kaisercraft stempel Believe,
-Kant Decoration Ribbon,
-E-line flowers Prima Marketing,
-Teresa Collins Christmas stempel '25'.

en verder:
-Marianne Design klein rond label CR1212,
-Marianne Design Blaadjes Poinsettia LR0122,
-Perlenpen blau,
-Stampendous embossing enamel Shabby White,
-Plakparels Action,
-Lint, raffia, belletjes.

Leuk dat je kwam kijken, tot de volgende keer!

8 opmerkingen:

Maaike Huisman zei

Mooi gemaakt, Boukje. Prachtige effecten krijg je zo.
Leuk he, al die technieken.

Groetjes, Maaike

Els zei

Schitterend mooie tags en deze kleuren vind ik toch wel mooier dan in het filmpje met de tag die ze ging maken.
Leuk effect met modeliercreme en de embospoeder.
Groetjes, Els

Els zei

mijn reactie was dubbel geplaatst.

Maia zei

Prachtig wat een mooie creatieve labels heb je weer gemaakt!
Heerlijk is dat spelen met nieuwe techniekjes.
Ik ga ook nog even kijken naar de link van je.
Fijne zomerdagen
Groetjes zmaia

Erica ♥ zei

Jeetje wowww wat ziet dat er weer
schitterend uit, mooi met dat reliëf
en ook met de vele mooie kleuren ☺

Fijne (knutsel)week gewenst ☺
Lieve grtjsss van Erica ¤
heidebloempjuh.blogspot.nl

Anoniem zei

Wat een prachtige labels Boukje ! Vind de kleuren erg mooi.
Jij vroeg mij naar die Postframed stans van Tim Holtz. Ik koop mijn spullen bijna altijd bij de Craftorij in Ede. Zij kunnen 'm vast voor je bestellen.
Groetjes Berdien

Wiebine zei

erg mooi geworden Boukje, ook een superleuk filmpje. 'k Heb net twee potjes embossing creme besteld bij Creabest, en vandaag komt de bestelling binnen, dus ... ik weet wel wat ik het weekend ga doen,
groetjes,
Wiebine

Mar Knutsel zei

Wat een prachtige labels heb je gemaakt,bijzonder mooi.

Knutsel groeten van Marian