Boukjes Workshops!

dinsdag 25 juli 2017

Cadeaupapier maken met de Gelli plate

Leuk! Neem eens een groot vel om te bewerken met de Gelli plate en maak er mooi cadeaupapier van om een cadeautje in te pakken of, zoals ik heb gedaan, een cadeautas van te maken!


Brayer verf op je Gelli plate, leg je stencil erop en print gelijk op je grote vel papier of neem een A4tje voor de eerste printen en print je tweede afdruk op het grote vel. Bewaar ook deze afdrukvelletjes voor later gebruik.


Gebruik voor deze eerste laag tinten verf die dicht bij elkaar liggen en kunnen mengen om te voorkomen dat je een vies bruin kleurtje zou krijgen. Print zo het hele grote vel vol. Je kunt je Gelli plate als een stempel gebruiken, maar ook je papier op je Gelli plate leggen voor een print. Omdat je dan niet kunt zien waar iets komt, heb je meer verrassingseffect en leer je meer loslaten...


 Met de kleine ronde Gelli plate stempel je nu cirkels op je grote vel. Speel met de stencils, een eerste afdruk geeft een ander effect dan een tweede afdruk na het verwijderen van je stencil. Je blijft nog steeds in dezelfde tinten, heb donkerroze/rood toegevoegd als diepere kleur in het geheel.


Stempel met je sponsje en witte verf door andere masks heen. Wit is een dekkende kleur, hoe meer wit je gebruikt, hoe dekkender het boven op je werk komt te liggen.


Breng nu wat contrastkleur aan, het blauwe bracht ik door een mask heen aan over de witte ondergrond en dekt dus mooi! Met de Molotow Markers schreef ik teksten langs de cirkels en maakte ik accenten door lijntjes of stippellijntjes te tekenen. De blauwe spetters liet ik van mijn penseel met blauwe verf afspetteren...


Ga door tot je tevreden bent over je hele vel papier... En gebruik het als cadeaupapier of maak er een tasje van zoals ik heb gedaan. Ik gebruikte deze tutorial voor het maken van mijn tas. Ik heb de bovenrand van mijn papier naar binnen gevouwen, zodat je niet gelijk de binnenkant van je vel papier ziet. (ik had nl. gewerkt op een groot vel uit een bureaublok papier met allemaal lijnen en opdruk) 


Knip gaatjes boven in de rand en maak een handvat van dik raffiatouw (heb ik eerst uit elkaar gehaald en los gedraaid voor iets meer volume) Versier naar eigen inzicht, bij mij kwam een randje ribkarton en een grote bloem als accent langs de bovenrand.


Ik hoop dat ik je heb kunnen inspireren, leuk dat je kwam kijken, tot de volgende keer!


1 opmerking: