Boukjes Workshops!

vrijdag 8 augustus 2008

Fimoklei

Gisteren wilden Dinette en Jurjen graag met de fimoklei iets maken. Vooruit, het was nog vakantie, dus spullen op tafel en... dit kwam er uit:


Een hele poos geleden had ik eens bij de Aldi een pastamachine gekocht, om hier de klei doorheen te kunnen draaien:) En het werkt super! Het kneden gaat door de machine veel sneller en kleuren mengen gaat prima: je draait steeds je stukje klei erdoor tot de kleur mooi is, zoals je 'm wilt hebben! Daarna heb ik mijn ponsen gebruikt en met een beetje proberen lukt dat! Figuurtjes zijn wel dun, dus heb ik drie of vier opelkaar geplakt met bv. een speld of paperclip ertussen, goed vastdrukken en randjes glad maken. Daarna in de oven gebakken.
De big brad en hartjes heb ik met de hand gemaakt, de rest is allemaal mbv. ponsen gemaakt. Leuk om ook eens te proberen! In de 'Cards Only' nr.1 staat artikel van Moon Hulsman over zelf pins maken van fimoklei, voor als je meer wilt weten...

6 opmerkingen:

Wendy zei

wauwieeeeeeeeee wat gaafffffffffff
ik houd me aanbevolen als je eens eentje kwijt wilt vind ze super coollllll en die stempeltjes zijn ook erg gaaf van welk merk zijn die?

groetjes Wendy

Wendy zei

we moeten maar gauw wat afspreken misschien wil je dan met mij wel zulke leuke pins enz maken?
Heb zoiets nog nooit gedaan....

Alma zei

Wauw wat een geweldig leuke pins en paperclips zijn dat geworden boukje!

Dymphie zei

dank je wel voor de link Boukje. Wat een leuke speldjes! Ik zet jouw link als aanvulling erbij :)

Annemarie's Haakblog zei

Wat leuk zeg!!

Adriana zei

wat een leuke tip:)