Boukjes Workshops!

dinsdag 29 mei 2012

Pan Pastels bij Creabest

Afgelopen zaterdag mocht ik bij Creabest de Pan Pastels demonstreren, leuk om te doen!
De bovenste heb ik vanmorgen thuis gemaakt, lekker knalkleuren! In de achtergrond zet je stempels met Versamark, hier op een wit correspondentiekaartje gedaan. Daarna wrijf je met een sponsje de Pan Pastels erover, laat de kleuren mooi in elkaar overlopen. Waar de Versamark zit, plakt de kleur extra en zie je de afbeelding dus donkerder. De randjes heb ik daarna met een gum weer weggehaald, zo komt het witte van de kaart weer tevoorschijn. 


De blaadjes zijn gemaakt met de Crafters Workshop template Blazonry, bewerkt met Pan Pastels en daarna uitgeknipt. De bloemen zijn van resist canvas, ook bewerkt met Pan Pastels. 

Tip:
 Als je de goeie kleur brad niet hebt, zoals ik in dit geval, duw dan je brad in de Versamark en ga er even met Pan Pastels overheen. Het fixeert niet, dus als je er met je vingers aan zit, zie je dat, maar je kunt als je kaart klaar is er zo nog even met je sponsje overheen en dan is het weer netjes.
De kaart hieronder had ik bij Creabest gemaakt, maar ik was nog niet helemaal tevreden, dus thuis nog wat veranderd en zo is het beter. Hier heb ik op een achtergrond van dessinpapier van Bo Bunny, Country Garden gewerkt met een mask en Pan Pastels. De vlinder is met Versamark gestempeld en uitgeknipt met een randje, die ik daarna weer schoon gegumd heb. Bij de vlinder heb ik een tekst in de achtergrond gestempeld.


Ook deze laatste kaart is bij Creabest gemaakt om te proberen hoe je met embosfolders en Pan Pastels kunt werken. De achtergrond is eerst bewerkt met Pan Pastels, daarna door een stansapparaat gehaald. Met een klein softsponsje zijn nu de verhoogde gedeeltes bewerkt. Ook hier weer een resist canvas bloem op verwerkt, samen met de blaadjes van de template.


Gebruikte materialen Creabest:
-Crafters Workshops template Blazonry,
-Medium brads Neutrals en wit,
-Lindsay Mason stamps Love That Binds,
-Darkroom door Love Birds.

Leuk dat je kwam kijken, tot de volgende keer!

5 opmerkingen:

Jolanda Cuper zei

Wow ze zijn prachtig hoor!
Groetjes Jolanda.

Dora zei

Die zijn erg mooi!

jacqueline zei

Wow Boukje wat een geweldige mooie kaarten, wat een onwijs leuke techniek....ga ik ooooooit een keer proberen.
Vind je 2e kaartje echt ontzettend mooi!

Groetjes Jacqueline

Mieke zei

Leuke techniek met een mooi resultaat. Je kaarten zijn prachtig!

Margreet zei

Mooi spul is dat he, die panpastels. Ik heb ook een paar gekocht. Mooie kaarten zijn het geworden. Was het druk bij Creabest tijdens de demodag?

groetjes, Margreet