Boukjes Workshops!

zaterdag 19 mei 2012

Tasje met kaarten

Allereerst een welkom voor mijn nieuwe volgers, leuk dat jullie het de moeite waard vinden om mij te volgen!
Op een cropdagje van Srappen Noord Nederland bij Anneke hebben wij het tasje gemaakt. Zij had een beschrijving van internet gehaald voor het tasje waar iedereen mee aan de slag ging. Thuis heb ik nog bijpassende kaartjes erbij gemaakt, alles met het mooie papier van Creabest.

De voorkant van het tasje opent, binnenin zit een vakje voor de kaarten.


De werkbeschrijving 
Voor het bakje:
-Snijd een stuk cardstock van 11x25 cm.
-Ril dit op 1, op5, op 20 en op 24 cm. 
-De lange kant ril je op 1cm. Knip bij alle vouwlijnen aan de onderkant in

Voor de omslag:
-Snijd 2 stukken cardstock
1 van 15x23cm. Hier ril je de korte kant op 1cm (flapje)
1 van 15x26cm. Hier ril je de korte kant op 4 cm.(bodem)
-Maak aan de bovenkant een sierrand met een randpons.
-Maak een ovaal of andere opening als handvat.
-Plak nu de omslag in elkaar, het flapje van 1 cm. plak je onder de bodem vast.
-Het bakje van hierboven plak je nu aan de binnenzijde aan één kant van de omslag vast.
-Versier binnen en buitenkant naar eigen inzicht!

Op internet vond ik nog zo'n soort tasje, kijk maar eens hier...


Kaart 1:
Eenvoudig gehouden, mooie papiertjes, een opgerolde roos van Marianne Design en een randje geborduurd...

Kaart 2:
Het tekstkaartje van Glitz Design paste er mooi bij. In de achtergrond stempelde ik de muziekstempel van Kaisercraft. Daarover kwam een stuk vellum wat ik bijpassend gekleurd heb met Distress Ink. Een randje en een kantje en nog een bloemetje...

Kaart 3:
Een kaart met een Gorjuss afdrukje, gekleurd met Distress Ink en het jasje uit papier geknipt.
De teksstempels van Fiskars zijn erg handig en voor veel gelegenheden te gebruiken!


Bloemetjes van een pons, maar kan ook met de stans van de Creatable Flowers XL van Marianne Design. Je knipt de randjes wat verder in en vouwt dan de blaadjes om een pennetje, zodat ze opbollen. Ook zie je hier de bloemetjes van Fimo klei die ik maakt met de uitdrukvormpjes van Xenos!


Alle kaarten bij elkaar... Al met al heb ik er veel werk van gehad, maar 'k ben wel tevreden met hoe het geworden is :)



Gebruikte materialen van Creabest:
*Dreamy,
*Smitten,
*Swoon,
-Wit kant Lace Pack White,
-Gorjuss stempel Little Foxes,

Leuk dat je kwam kijken, tot de volgende keer!

9 opmerkingen:

Doris knippenenplakken zei

Woow wat prachtig gemaakt zeg!

Groetjes
Doris

Marjoleins Creations zei

Wauw! Heel mooi gemaakt!!
Weet je ook waar ik een patroon van het tasje kan vinden?
Groetjes,
Marjolein
marjoleinscreations.blogspot.com

Mariëtte zei

Zo, dat ziet er geweldig uit!
groetjes Mariëtte

Boukje zei

@Marjolein,
Ik heb de beschrijving er nu toch maar bij gezet, hoop dat het zo duidelijk is!
Groetjes Boukje.

Judith zei

Het ziet er weer gelikt uit, Boukje! Mooie kleuren, zo vrolijk! Bedankt voor de beschrijving.
Fijn weekend,
groetjes, Judith

Kitty zei

Wat leuk! Heerlijke kleurtjes ook :)

Wiebine zei

Mooi tasje Boukje en wat een heerlijk fris papier is dat zeg, mooie kaarten heb je er ook bij gemaakt. Ik heb hem nog steeds niet helemaal af, moet nog iets bedenken voor op de voorkant,
groetjes,
Wiebine

Erica ♥ zei

Wat een prachtig project zeg,
mooi om naar te kijken.
Hier mag je echt trots op zijn ☺
Grtjs Erica.

Marjoleins Creations zei

Dankjewel Boukje! Ik ga ermee aan de slag! Leuk om cadeau te geven!
Groetjes,
Marjolein