Boukjes Workshops!

woensdag 29 oktober 2014

Stoere wanten

Deze stoere wanten maakte ik van het Original Metallic karton van Papicolor.
Het patroon vond ik op internet hier, je kunt 'm zo groot maken als je wilt. Ik heb het patroon verkleind tot ongeveer 12 cm. Zo vond ik het een leuk formaat om in de kerstboom te hangen én je kunt 'm in een gewone envelop versturen.


-Je naait twee wanten aan elkaar met een festonsteek, de gaatjes heb ik voorgeprikt op een prikmatje. De bovenkant laat je natuurlijk open. Vul de want met fiberfillvulling.
-Neem een extra strookje karton van dezelfde kleur en haal dit door de ribbelmaker voor het boordje.
-Versier de rand met een toef van lintjes, een ijsster, takjes en een labeltje.


 Links heeft een basis van Original Metallic Steel, rechts heeft een basis van Original Metallic Platinum. De jingle bells kleurde ik zelf bruin met gesso en Alcohol Ink


De glans van het karton kun je niet heel goed vangen op de foto.


Gebruikte materialen Papicolor:
-Original Metallic Steel (332)
-Original Metallic Platinum (335)
-Original Metallic Babyblui (366)
-Original Metallic Pearl White (330),

en verder:
-IJsster Joy!
-Magnolia takje,
-Create Christmas Jingle Bells,
-Alcohol Ink Ginger,
-Kant, lint Action,
-BowDabra,
-Naaigaren,
-Kerstslinger,
-Ribbelmaker,
-Kraal Xenos,
-COL1345 Flower Pot (labeltje)
-Fiberfill.

Leuk dat je kwam kijken, tot de volgende keer!

7 opmerkingen:

bolletjelucky.blogspot.com zei

Ontzettend leuk gedaan Boukje. Een paar jaar geleden heeft er zoiets ook in de HobbyHandig gestaan. Ook leuk om cadeau te doen met wat snoepjes erin of zo. Mooi jouw uitvoering..
Lieve groetjes Miranda

Sabine zei

Leuk gedaan, heel origineel ook weer gemaakt. Liefs Sabine

Els zei

Schitterend mooie wanten en bedankt voor de uitleg.
Groetjes, Els

Grietje zei

Wat een schitterende handschoenen, dank voor de uitleg ga er zeker eens mee aan de slag want het ziet er prachtig uit.
Groetjes Grietje

Tineke van der Linden zei

Superleuke winterwanten Boukje!
Ik heb ze voor het boek Kerst gemaakt maar dan in de originele kerstkleuren.
Groetjes Tineke

riadeno zei

Wat een leuk projectje heb geprobeerd om te kijken voor het patroon maar krijg een lege bladzijde enig idee hoe en wat? Gr fijne dag Ria

Connie zei

ze zijn superleuk Boukje!! Zeer liftwaardig!