Boukjes Workshops!

donderdag 5 februari 2009

Tutorial stempels inkleuren Distress Ink

Er wordt mij vaker gevraagd, hoe ik de stempels inkleur met Distress Ink.Om het goed uit te leggen, heb ik een stap-voor-stap tutorial gemaakt.
(De foto's zijn helaas bij lamplicht gemaakt, dus iets minder helder)

Je hebt nodig:
Distress Ink van Ranger,
-Broken China (blauw)
-Shabby Shutters (licht groen)
-Brushed Corduroy (bruin)
-Worn Lipstick (roze)
-Black Soot (zwart)
-Aged Mahogany (donkerrood)

Waterbrush (kan ook met penseel),
Sheet of gladde ondergrond,
en natuurlijk je afdrukje en water.

Druk wat inkt op de gladde ondergrond. Hier ga je zo mee verven.


Vul gelijk het hele vlakje met de kleur, later kun je nog een laagje doen voor meer schaduw, licht/donker effect.En om te voorkomen dat kleuren in elkaar overlopen, kleur je geen vlakjes die gelijk naast elkaar liggen. Daarom begin ik meestal met het gezicht en handen, neem dan de haren en de schoenen etc.


Kleuren die ik hier gebruikt heb:


Stempelafdrukje is nu klaar.


Om de achtergrond te inkten pak je je blending foamsponsje en je Ink blending tool en ik heb hier de blauwe ink, Broken China gebruikt.


Breng de ink aan van buiten naar binnen, met ronddraaiende bewegingen. Werk hierbij op de gladde ondergrond.


Ga door tot je tevreden bent over het resultaat.Je kan hierbij ook met meerdere kleuren experimenteren, begin altijd met de lichte kleuren.


In het mandje en op de grond heb ik kleine blaadjes en strassteentjes gedaan...


Werken met distress ink geeft weer een andere sfeer dan inkleuren met bv. Derwent kleurpotloden. Je kunt vrij snel werken en het resultaat geeft toch een lief sfeertje.
Veel plezier met het uitproberen!

24 opmerkingen:

Renske zei

hoi boukje!
wat een geweldige tutorial! en dat terwijl ik nooit stempels inkleur (toch maar eens doen)...
gr. Renske

Unknown zei

Oooh Boukje dit is super handig. Heb me altijd al afgevraagd hoe je dat met inkt doet. Super hoor. Bedankt voor de moeite. Groetjes Wendy.

M@risk@ zei

Dank voor je prachtige tutorial. Zelf ben ik niet zo'n stempelaar maar gebruik mega veel Distress inkt. Ga het op deze wijze toch eens uitproberen. Fijn weekend.

Karin zei

Wat een super uitleg! Moet toch eindelijk ook maar eens wat gaan doen met mijn afdrukjes. Maar eerst een paar kleuren inkt bij kopen.

Frences zei

Wauw, superuitleg!!

Janine zei

Hey hoi,

GETAGGED:

Neem de 6e foto uit je 6e mapje en vertel hier op je blog wat over.

Kies vervolgens 6 mensen die jij weer tagged.

Liefs, Janine

P.s. leuke tutorial!!!!

Splashes of Pink and Mint zei

Wat super dat je dit zo stap voor stap uitgelegd hebt! Ik vroeg me nl aldoor al af hoe je nou kon inkleuren met distressink! Het resultaat is prachtig! Bedankt voor de zeer duidelijke uitleg!

Wendy zei

Boukje wat een duidelijke uitleg.
Dit ga ik zeker eens proberen had al kleurtjes distress gekocht maar was er nog niet aan toegekomen nu ik dit zo zie begint het te kriebelen dit ga ik komend weekend heerlijk uitproberen.

Op wel papier stempel jij je afdrukjes als je met distress inkt inkleurd????? Wil je mij dat antw pben of mailen.

Godelieve zei

Dank je wel. Mooi resultaat!!

Nicky zei

heb je link van ann doorgekregen, heel leuk om te zien dit!

Anoniem zei

Duidelijke uitleg.
Dankje
Nu durf ik het ook wel te proberen.
Groetjes Jenny

Truus Veenendaal zei

Hoi Bouikje,
wat is een "blendingfoamsponsje" en "ink blending"
Gr Truus

Thea zei

Hallo Boukje

Ik was aan het zoeken hoe je inkleurt met inkt en kwam zo op je blog terecht. Super bedankt voor de duidelijke uitleg, ga het zeker een keer proberen.

Groetjes
Thea

Ilonka zei

hoi Boukje ik heb even gegoogeld en ik kwam je turorial tegen een goede uitleg en heel makkelijk te volgen. Ik heb er veel aan gehad. En ik ga het nu in de praktijk brengen.
Dank je wel dat je het met ons wilt delen.

groetjes Ilonka

Wil zei

he boukje leuk zeg bedankt voorde uitleg

Nicole zei

Goedemorgen Boukje,

Op andere sites staat dat je wel altijd aquarelpapier moet gebruiken voor je stempelafdruk. Is dat ook jouw ervaring?

Groetjes

Gepke zei

Hi Boukje, ik ga ook Distress inkt verkopen maar mag ik een linkje op m'n site plaatsen naar deze tutorial? Ik vind hem zo duidelijk; heel prettig voor iedereen die er mee wil werken. Groetjes, Gepke

Ik ben Anneke zei

Hoi Boukje
Bedankt voor de uitleg om in te kleuren met distress inkt
groetjes Anneke

Jacquelien zei

Hey!

Ik was even aan het googlen op distressinkt en kom ik op jouw blog terecht! Wat een superheldere uitleg zeg, bedankt!

anneke's creaties zei

geweldig wat een duidelijke uitleg, suuuuuper bedankt hiervoor.

groetjes anneke

Els zei

Bedankt voor je tutorial, Boukje!! Wat een prachtig resultaat!! Ziet er heel mooi uit!

angelique (anlou) zei

hoi meis
via gepke ben ik hier gekomen
geweldige uitleg meis
maar met welke inkt stempel je de afdrukjes, zodat het niet uitloopt?
liefs angelique

♥ Welkom bij "het Zolderluik" op Nr.5 ♥ zei

Ik ben je heel dankbaar!!
Ga ik zeker proberen dit weekend.
THANKS

Groetjes Hilde

Jenny zei

Mooie duidelijke uitleg, ik weet nu hoe het werkt en ga het zeker uitproberen. dank je wel. groetjes Jenny